måndag 22 juni 2015

Sommartips: podcast/radio

Den här veckans tema, sommartips inleds med tips på intressanta podcasts och radioprogram. Dels är det program som jag redan har lyssnat på och dels är det tips på program som kommer att gå på radio i sommar som jag både vill tipsa er om och själv komma ihåg att lyssna på.
  • Årets radioföljetong för barn är Katitzi. Med start 6 juli och tre veckor framåt sänds följetongen i Sveriges Radio P4 kl: 17.45-18.00. Det är en nyinspelad uppläsning av boken med samma namn av Katarina Taikon. Uppläsare är Philomène Grandin
  • Statens medieråd startade i våras en podcast om unga och deras digitala liv. Den heter Statens mediepodd
  • Ett av mina favoritprogram Stil i P1 kommer att köra en sommarspecial i sommar som heter Sommarstil i P1. Det kör igång nu på fredag den 26 juni och sedan under åtta veckor framåt. 
  • I vintras gick det ett program i P1 som hette Barnens Kultur och det är så synd att det inte blev längre än de fem avsnitt som sändes. Programledare Jenny Aschenbrenner djupdyker i barnkulturen. Efter sommaren ska jag blogga om vad jag tyckte om programmet. 
  • Appen Poesi på G är en mycket finurlig app. Där kan du höra korta uppläsningar av poesi uppläst av kända personer. Bakom appen står författaren och poeten Sara Paborn. Det var ett perfekt sätt för mig att försöka bota min rädsla för lyrik. 
Själv ska jag lyssna på nya säsongen av Pop och politik med Anna Charlotta Gunnarson som har säsongspremiär nu på lördag den 27 juni i P4. Den här säsongen är det kvinnorna som står i centrum och det ser jag verkligen fram emot att lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.