måndag 22 juni 2015

22. Bibblan

Jag som har lånekort för Stockholms stadsbibliotek har därmed tillgång till drygt 50 bibliotek runt om i staden. Och detta är en riktig ynnest för jag älskar bibliotek. Det som ligger närmast mig är det i Aspudden och det ligger ca 150 meter från mitt hem. Det är ett litet och gemytligt bibliotek som jag både lånar på och hämtar ut reservationer på från andra bibliotek.

Annars hänger jag mycket på Biblioteket Plattan som ligger i Kulturhuset (vilket är som mitt andra hem jag är där så mycket). Där arbetar även allas vår favoritbibliotekarie Jenny Lindh och jag brukar samla mod (inte för att hon är läskig utan för att jag är så star struck) och gå in och säga hej när jag har vägarna förbi.

Målet är att ha besökt alla bibliotek inom Stockholms stad. Därför begav jag mig ut till Kista (andra sidan stan från där jag bor) en dag i våras. Det är ett nytt bibliotek som om jag bodde i närheten skulle hänga på jämt det är så fint och genomtänkt. Ni kan här ovan se några bilder på hur det ser ut där.

Och så är en dröm att få passera vuxengränsen på TioTretton som även det ligger i Kulturhuset och få se hur de har det där. Det är annars stängt för vuxna och endast öppet för barn i åldrarna 10-13 år. Vem vet en dag kanske den önskan slår in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.