söndag 15 juni 2014

För dig blottad

Bilden har jag lånat från bokus.se
I fredags efter jobbet var jag på den pop up store som Pocketförlaget hade in Kungsträdgården. Där hade de ett fint erbjudan om tre pocketböcker för 100kr. En av böckerna jag köpte var För dig blottad av Sylvia Day. Det är den första boken i Crossfireserien. Nu när jag har haft romantikvecka tänkte jag att den skulle hinna klämma in en bok till. Det utlovades pirr i genom blurbar på omslaget, perfekt tänkte jag.

Boken handlar om Eva som precis har flyttat till New York. En av sina första dagar på nya jobbet träffar hon på den mörke, mystiske och otroligt attraktive Gideon Cross. Nu börjar de sin dans som katter kring het gröt. Det är explicita sexscener, det bråkas, pinkas revir och domineras. Jag blev otroligt besviken. Den del av historien som är kärlekshistorien får stå tillbaka för vilda, hårda och dominerande sexscener. Och den typen av bok tilltalar inte mig. Jag är medveten om att många romance och romantiska böcker inte är direkt jämställda men det här burdusa och ägandeskapet hos manliga huvudrollskaraktärer faller inte mig i smaken alls. Jag är inte lockad av att läsa de andra delarna i serien och är den här boken i stil med Femtio nyanser av.... så har jag verkligen inte missat något genom att inte läsa den serien.

4 kommentarer:

  1. Den här gick inte hem hos mig heller. Däremot har jag läst Afterburn och Aftershock och den sista delen gillade jag riktigt mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den sista delen i Crossfireserien? Jag är också sugen på Förskalv / Efterskalv som de heter på svenska.

      Radera
    2. Nej, uttryckte mig lite vagt, kommer nog inte läsa mer i Crossfire-serien. Menade den sista delen av Förskalv/Efterskalv, så det är alltså Efterskalv som jag gillade.

      Radera
    3. Det jag störde mig på förutom könsrollerna var att vi inte får veta vad det är som har hänt med Gideon. Hans karaktär känns inte trovärdig. Får se om jag gillar Förskalv/Efterskalv bättre.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.