onsdag 21 maj 2014

Liv Strömquist tänker på dig!

Jag varnar redan nu för att detta inte kommer att bli en välformulerad och analytisk recension av en föreställning jag så i lördags. Jag var och såg Liv Strömquist tänker på dig!Dramaten och deras ungdomsscen Elverket. Här kommer det: Det är en av de bästa föreställningar jag har sett, NÅGONSIN!!! Den är så briljant, så rolig, så berörande, så vacker, så finkänslig och samtidigt rättfram. Om det inte vore för att resten av säsongen är utsåld skulle jag säga åt er att genast boka in er och se den. Liv Strömquist har skapat en föreställning som tar upp jämställdhet, Sverige på 10-talet, kärleken, ideal och det sjuka med våra ideal för att nämna några sker. ensemblen är otroligt bra och jag har sedan i lördag haft Whitney Houstons I'm Every Woman på repeat i huvudet. Åh vad jag önskar att jag hade kunnat se den här igen. Om ni inte lyssnade på Livs sommarprat förra året tycker jag att ni ska göra det.

2 kommentarer:

  1. Ojoj, idel lovord! :) Jag kan tycka att det finns något spännande med Liv Strömquist, men längre än så har jag inte bekantat mig med henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft svårt att läsa hennes seriealbum men tycker om hennes sommarprat och föreställningen. Kanske ska ge ett seriealbum en andra chans.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.