tisdag 25 mars 2014

Barbro Lindgren får Almapriset

Bilden har jag lånat från alma.se
Idag offentliggjordes det vem som får Almapriset i år. Det går till svenska Barbro Lindgren. Ett stort grattis till Barbro och vilket uppsving för hennes förlag Rabén & Sjögren. Priset kommer att delas ut den 2 juni i Stockholms Konserthus (undra vilka som får gå?).

Jag tänker köra Almapris-tema på bloggen under april. Det blir böcker, olika klipp och program av och med författaren. Är det någon som vill hänge på?

2 kommentarer:

  1. Visst blir man lite mysigt glad sådär? :)
    Jag har ju novellfrossa i april så vet inte om jag hinner med mer, men man vet aldrig vad en tripp till biblioteket kan leda till.

    SvaraRadera
  2. Jag hänger på! Inte hela april, men har tänkt skriva 2-3 inlägg i alla fall. Har lånat Hemligt-bion och "VLMF". Jag måste ocksåförsöka få tag på Vems Lilla Mössa Flyger för att försöka hitta likheter mellan den och just VLMF(Vad lever man för) - det är ju samma initialer!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.