tisdag 5 november 2013

Att se fram emot i november

Ny månad och nya saker att se fram emot. Det blir mycket litteraturrelaterat även denna månad.
Bilden har jag lånat från dramaten.se
Samtal på Dramaten x2. Dramaten är inte bara ett hus för teater numera. Där finns även plats för samtal och debatt numera. Vilket jag tycker är mycket trevligt. Den 11 november är det första samtalet på och då handlar det om nationalism. I slutet av november kommer det återigen att handla om ungdomsarbetslöshet. Och jag kommer att gå och lyssna den 27 och 29 november, men det är fler kvällar så kolla programmet för att se om det finns något mer som lockar dig.

Bokcirkelträffar x 3
Två irl-cirklar har sina träffar i mitten och slutet av november och en cirkel som vart helt webbaserad, den om Hatties liv, kommer avslutas med att författaren besöker Sverige. Den 20 november kommer Ayana Mathis till Rönnells antikvariat i Stockholm och min stora förhoppning är att vi som kommer på det samtalet och varit med i bokcirkeln kommer ges möjlighet att träffa henne.
Bilden har jag lånat från nok.se
Julia SkottABF Stockholm 18 november. Hennes bok Kroppspanik kom så rätt i tiden och jag är så glad att det kom lite motvikt till dessa dietböcker som toppas listorna sedan i somras.
Bilden har jag lånat från facebook.se/TAWpratarmed
Tomas Andersson Wij möter Johannes AnyuruTeater Brunnsgatan fyra 25 november. Tills dess hoppas jag att jag har hunnit läsa ut hans senaste bok En storm kom från paradiset.

Höstens sista Release me och den här gången är det tema tillhörighet och går av stapeln den 28 november. Mycket intressant tema och jag är extra sugen på samtalet som kommer vara om barnfrihet.
Bilden har jag lånat från stadsteatern.stockholm.se
Jag avslutar månaden med att gå på teater. Återigen ska jag se den fenomenala pjäsen Jag ringer mina bröder. Men den här gången på en annan scen och med en annan ensemble. Det är samma regissör men nu sätts den upp på Stadsteatern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.