torsdag 7 mars 2013

Kärleken- En fest för feministerna

I onsdags kväll var jag på Södra Teatern med en drös andra feminister. Det var både en releasefest för Maria Svelands nya bok Hatet och en fest för feminismen och feministerna. Kvällen började inne på stora scen inne på Södra Teatern med att Mian Lodalen var värd för kvällen och en efter en äntrade fantastiska feministiska förebilder scenen och höll tal/sjöng/spelade upp en sketch. Jag skattade, grät och kände mig allmänt upplyft i en salig blandning. Efter festen på scen fortsatte kvällen med dans och musik men efter att ha varit på ledarskapskurs hela dagen tog jg mig hem tidigt och sov. Fantastiska Bianca Kronlöf hade premiärvisning av sitt senaste klipp denna gång tillsammans med Tiffany Kronlöf. Det kan ni se här. Länge leve feminismen!

3 kommentarer:

  1. Ja heja feminismen!! Låter som en härlig kväll :) Såg också Bianca Kronlöfs klipp, så sjukt roligt (och hemskt, på samma gång). Har du sett "Shit Snubbar say när dom är Sorry"? Också jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bianca Kronlöf är hur cool som helst. Jag har sett alla hennes klipp. Hon är så på pricken rätt vilket både är roligt och sorgligt för jag önskar att det inte skulle behöva vara så.

      Radera
  2. Nej, jag menade den här: http://www.youtube.com/watch?v=ZBn8SqsmfCU. Asbra!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.