lördag 9 februari 2013

Vårens fyra

I torsdags hade Novellix en liten releasefest för vårens fyra noveller. Eller liten var kanske fel ord då lokalen var full av människor. Vi bjöds på små söt och väldigt god semlor, kunde mingla runt med varandra och givetvis köpa noveller. Jag läste många av dem under min julkalender och resterande har jag lånat på biblioteket. Men jag slog till och köpte utgivningens helt klart snyggaste noveller, nämligen de som är nya för i år. De är skrivna av Ulrika Kärnborg, Malte Persson, Stina Stoor och Klas Östergren.
Jag ser fram emot att sätta tänderna i dem. Mars kommer nämligen  bli en novellmånad. Jag har samlat på mig ett gäng noveller sen julkalendern och en temamånad kommer bli perfekt.

3 kommentarer:

  1. Det är så roligt att läsa om alla boktillställningar du går på! Jag blir lika sugen och inspirerad varje gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir inte tjatigt då? Jag är rädd att detta blir en blogg med inlägg av sorten "titta vad jag har varit på" hundra gånger om.

      Radera
    2. Nej absolut inte. Jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker bara det är roligt! På ett sätt är ju allt vi skriver om på det sättet - "titta vad jag har läst", "titta vilka böcker jag har fått". Men jag tror det är roligt att läsa om och att vi förhoppningsvis inspirerar andra :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.