fredag 8 februari 2013

Pausblommor

Idag var jag som vanligt på fredagar ledig från jobbet. Dagen har ägnats åt att ta tag i sådant jag skjutit upp ett tag. Det var ärenden på stan, storstädade hemma och pockade till förbannelse undan och sorterade bland tidningar och böcker. Nu är jag helt slut och kryper i säng och hoppas att jag orkar läsa lite i Catching Fire. I en vas står vackra tulpaner och lyser upp i vintermörkret. Så härligt att de har kommit nu och det brukar bli en bukett varje fredag så länge det är säsong. Trevlig helg. Jag bloggar om något vettigt imorgon.

6 kommentarer:

  1. Skönt att vara ledig på fredagar! Låter som en bra grej att varva ner innan helgen och samtidigt få lite gjort hemma!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fantastiskt skönt att vara ledig tre dagar i rad. Även om fredagar vanligtvis ägnas åt att plugga då jag gör det på deltid en igår behövde jag ha en fixardag :-)

      Radera
  2. Jag har ledigt på måndagar och det är ju väldigt skönt att ha tre dagar i rad ledigt.

    SvaraRadera
  3. Tulpanbuketter är ett mycket bra sätt att göra den sega tiden fram till våren lite roligare :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.