söndag 3 februari 2013

Fotografiska

Min kompis Jenny och jag hade en kulturdag för några söndagar sedan men jag har glömt skriva om det. Först var vi och en busslass med finska kulturella damer och såg utställningen om kläderna från Downton Abbey på Hallwylska. Jag såg den utställningen fem gånger! Och det här var sista helgen den visades.

Sedan vandrade vi i det för dagen strålande vackra vädret bort till Fotografiska. Där vigdes hela museet till en enda konstnär för första gången i dess historia. Det var David LaChapelle som det görs en stor utställning om. Utställningen var helt otrolig och så bra hängd (jag är väldigt kräsen när det gäller hur utställningarna visas och hur pedagogiska de är).

Jag kommer garanterat att gå dit igen och förhoppningsvis när det är mindre folk och mindre skrikande småbarn överallt. Det fanns så mycket att titta på och jag känner mig inte klar med de budskapsfulla bilderna.

6 kommentarer:

  1. Skulle också vilja se LaChapelles utställning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fantastiskt. Får hålla tummarna att något museum i Göteborg ställer ut honom snart.

      Radera
  2. Härligt med rapport från fotografiska. Jag längtar till april, då ska jag passa på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du ska komma till Stockholm. Hoppas att du hinner med ett besök på Fotografiska.

      Radera
  3. Låter som en mycket trevlig dag! :) Jag måste bli bättre på att komma iväg till fotografiska ibland...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tipsa om att de på torsdagar har livemusik som ingår i entrébiljetten. Det kanske finns något band du vill lyssna på och kan förena nytta med nöje så att säga. :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.