onsdag 20 februari 2013

Farliga förbindelser

Bilden har jag lånat från dramaten.se
Efter Öppet hus på Dramaten bokade jag och min syster biljetter till föreställningen Farliga förbindelser. Min syster tycker väldigt mycket om Dramaten och jag är alltid på min vakt och är beredd på att det ska vara pretentiöst. Den här gången gick vi därifrån otroligt nöjda båda två. Vilken förställning det var! Bäst var Jonas Malmsjö, Adam Pålson (från serien Torka aldrig tårar utan handskar) och Livia Millhagen. Det var livemusik och de sjöng utan att det för den skull kändes som en musikal.

Föreställningen handlar om kärlek, hämnd, svek både gentemot sig själv och andra och om maktspel. Det jag tyckte så mycket om var hur skådespelarna lyckades framföra en historia som skulle utspel sig under slutet av 1700-talet och dessutom i tidsenliga kostymer men ändå lyckas göra det hela modernt. Inte en enda gång kändes det förlegat och långtråkigt. Det som kändes tragiskt var att kärleken var tvungen att ta sådana omvägar och att den var tvungen att åra oskyldiga människor på vägen utan att avslöja för mycket om handlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.