lördag 1 december 2012

1 december

I dagens lucka (lite senare än planerat) återfinns Jens Liljestrand och hans novell Sandhamn.
Bilden har jag lånat från novellix.se

Sandhamn handlar om en före detta tennisstjärna som semestrar med sin dotter och en bekant med dennes två barn och en estnisk barnflicka i Stockholmsk skärgård. Han hjälper ett barn som håller på att drunkna och drar uppmärksamhet till sig. Han festar och stöter på en mycket mycket ung tjej i en scen som inte direkt är trevlig. Det är fascinerande hur mycket som lyckas berättas i en novell och jag ser fram emot att läsa fler nu under december. För den som läslusten försvunnit för är noveller ett perfekt sätt att få igång lusten och vilja att läsa.

I och med att novellerna jag läser i julkalendern inte har jultema så bjuder jag på en jullåt varje dag också. Så vi kommer lite i stämning inför dopparedan'. Idag blir det Amanda Jenssen med låten Another christmas.

4 kommentarer:

  1. Så mysigt med en novellkalender! Jag får lust att hänga på!

    SvaraRadera
  2. Jag läste den för ett halvår sedan. Den var helt okej tyckte jag. Han har skrivit flera noveller med gamla tennisproffs i huvudrollen förresten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit Henrik. Jasså verkar vara en återkommande karaktär då, tennisproffset.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.