fredag 30 november 2012

Enkätdags igen

Jag tycker det här med enkäter är väldigt roligt, både att själv fylla i dem och att läsa andras svar. Det här är en enkät som har cirkulerat i bloggsfären ett tag nu och jag är säkerligen sist med att fylla i den. Okej nu kör vi:
Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen
. Jag har en tendens att somna när jag lyssnar på ljudbok, det blir som godnattsaga när jag var liten.
Pocket eller inbunden?
Beror på var jag ska läsa. är jag på resa är pocket att föredra men hemma kan jag tycka det känns lyxigt med en inbunden bok.
Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Påhittad, jag läser av någon anledning väldigt lite verklighetsbaserat numera.
Harry Potter eller Twilight?
Twilight, jag har inte läst eller sett en enda Harry Potter bok/film.

Fantasyvärld eller vår värld?
Vår värld
. Fantasy och deckare är de genre jag inte läser ur.
Kindle, iPad eller annat?
Inget? Förutom på datorn om det är en kursbok i pdf. Men jag får ont i ögonen att läsa för länge på skärm oavsett form.

Låna eller köpa böcker? 
Jag får egentligen inte köpa böcker då jag har massor olästa redan men gör det ändå. Och jag ska inte få låna böcker heller för jag har så mycket oläst hemma, men se det struntar jag också i. Så jag antar att svaret blir här både köpa och låna.
Bokhandlar eller online? 
Jag skulle vilja säga bokhandlar här för jag vill att det ska finnas boklådor, speciellt de oberoende. Men så handlar jag ändå alltid från nätet, speciellt engelska titlar från Amazon för de är så mycket billigare där.
Ensamstående bok eller trilogi?  
Ensamstående. Jag tycker att nästan alla böcker nuförtiden är delar av en serie. Det är antagligen för att kunna sälja fler böcker men en bok som kan stå för sig själv utan uppföljare tycker jag bäst om.
Tjock bok eller kort bok? 
Eftersom jag svarade ensamstående ovan föredrar jag om det är en tjock bok så jag får ut så mycket som möjligt. Men ibland vill jag ha en snabbläst bok och då är det trevligt om den inte är så lång.
Romans eller action?  
Romans alla gånger. Jag är en sucker for löv.
Mysa under en filt eller steka i solen? 
I och med årstiden vi är mitt uppe i så säger jag mysa under en filt.
Varm choklad eller latte
 Inget av dem. Te

Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?

Läsa bloggar och bli sugen på läsning men sen vill jag bilda min egen uppfattning. Så jag läser bara vad böckerna handlar om på bloggar men inte vad bloggaren tycker det går jag tillbaka till och läser när jag läst klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.