måndag 15 oktober 2012

Med hjärtat för boken

Med _hjärtat _för _boken _2012
Bilden har jag lånat från brombergs.se
Den 5 november kl 19.00 kommer jag bege mig till Berwaldhallen för en afton med Brombergs Bokförlag som har evenemanget Med hjärtat för boken. Några av de författare/gäster som kommer medverka under kvällen är:
  • Bengt Ohlsson och Margot Wallström (hoppas att de pratar om boken Margot på ett annorlunda sätt än de brukar för nu är jag lite mätt på att ha hört samma sorts historia, först i Lundströms bokradio, sen i Babel och i andra intervjuer/artiklar)
  • Hjärnforskaren Katarina Gospic ska prata om sin debutbok Välj rätt! En guide till bra beslut
  • Tulsa Jansson gör debut med boken Du har svaren! Filosofi till vardags
  • Pelle Sandstrak föreläsare och författare till boken Mr Tourette ontour
  •  Barnboksillustratören Ilon Wikland är aktuell i höst med en ny bok som heter Sotis 

Kvällen leds av förlagets alldeles egna Dorotea Bromberg och det bjuds på musik från Helige Hugos  gatumusikantorkester. Biljetter köper du genom att klicka här.

7 kommentarer:

  1. Man blir lite avis på att många av dessa evenemang går i Stockholm, speciellt när man bor i en annan del av landet. Jag önskar dig och alla andra en trevlig kväll!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte meningen att bara fresta med event som äger rum i Stockholm hela tiden :-) Ska bli bättre på att kolla upp vad som händer på andra platser i landet alternativt saker som är webbaserade så alla kan ta del av dem oavsett var du bor.

      Radera
  2. Gud vad roligt med Ilon Wikland! Min favoritillustratör, alla kategorier :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen aning om vem det är, så de ska bli spännande :-)

      Radera
    2. Hon har illustrerat väldigt många av Astrid Lindgrens böcker, exempelvis Ronja Rövardotter och Bröderna Lejonhjärta :)

      Radera
    3. Och inte minst: Barnen i bullerbyn.

      Radera
    4. Jaha har hon. De böckerna lusläste ju jag som barn men inte tänkte jag på vem som illustrerat dem. Tack för att ni hjälpte mig bli uppmärksam på detta.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.