måndag 27 augusti 2012

Bokbloggsjerka 24-27 augusti

Förra veckan hoppade jag över med den här veckan är jag med på Annikas bokbloggsjerka igen. Den här veckan vill hon veta:
Vilka böcker önskar du att du ännu inte hade läst?
Bilderna har jag lånat från bokus.se
Det finns många böcker jag önskar att jag ännu inte läst. Två av de nyligen lästa böcker Jellicoe Road och The Fault in Our Stars önskar jag dock att jag ännu inte läst. Då skulle jag slippa sörja karaktärerna, att jag inte kan ha deras historia oläst och att jag vet vad som händer med dem samt vid omläsning inte ha en aning om vad som händer och bli så tagen av dem båda igen som jag blev första gången jag läste dem.

4 kommentarer:

  1. Jellicoe Road har jag haft på min lista länge nu. Snart är det dags för läsning.

    SvaraRadera
  2. Vill läsa båda två, ännu inte gjort. Hade velat ha Jellicoe Road på svenska (för den är så fin!) men danskt band är äckligt dyrt, kanske slutar med ett besök till bibblan...

    SvaraRadera
  3. Jag håller med! De är båda fantastiska böcker som jag mer än gärna skulle uppleva för första gången igen. :)

    SvaraRadera
  4. Emma: åh lyckos dig som har de olästa

    Elen: jag har lånat den både när jag läste på engelska och nu när jag ska läsa den svenska på bibblan.

    Erica: jag ska läsa om Jellicoe Road men på svenska den här gången. Kanske blir det som att läsa den igen (fast jag vet ju vad som händer sen).

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.