söndag 3 april 2011

Pinsamt på teatern

Igår var jag och min vän Jenny och såg två föreställningar på en dag på Stadsteatern. Den första var Tartuffe. En helt okej pjäs där Gunilla Nyroos var helt suverän. Jag har sett den filmade versionen med Robert Gustafsson på gymnasiet men den här var mycket bättre. Det kan liksom inte gå fel med Dan Ekborg och Johan Rabaeus och underbar kostym och rekvisita. Jag vill också testa att någon gång att klä mig i korsett och krinolin och skrida fram.Mellan föreställningarna blev det god middag och ljuvlig biskvi till efterätt på Hurry Curry.
Sen såg vi Bröderna Karamazov och det är nu det blir pinsamt. Den gångna veckan har det varit så hysteriskt mycket, jag sover knappt och går på sparlåga. I och med att jag redan sett en lång föreställning tidigare på dagen och föreställningen inte lockade mig de första 10min somnade jag. Usch så pinsamt för vi satt riktigt bra till i salongen dessutom. Jag satt och nickade till av och till under hela första akten. Så den har jag ingen koll på. Jenny fick förklara vad som hänt i paus och med lite socker i kroppen höll jag mig vaken hela andra akten. Den var okej men bäst den dagen var Tartuffe.

Båda bilderna har jag lånat av stadsteatern.stockholm.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.