söndag 17 oktober 2010

Helg

Bilden har jag lånat från ostasiatiska.se
I helgen har jag haft familjehelg, mamma fyllde år. Min familj har varit på besök och vi har hunnit med en hel del. I fredags var vi på Östasiatiska museet och såg utställningen Kinas terrakottaarmé. Det var spännande och intressant att se delar av den imponerande armén som finns i Kina gjord av lera.
Bilden har jag lånat från camillanorrback.com
I lördags var vi i och strosade i Vasastan. Rörstarandsgatan är mysig och vi passade på att titta in hos Camilla Norrback (där jag hittade mycket fint som vanligt) innan vi for vidare. Solen sken och vi hittade ett gäng guldkorn som vi med säkerhet kommer att återkomma till.
Bilden har jag lånat av sfv.se
Idag har vi promenerat. Först längst vattnet här i mitt område, så vackert med de färgglada höstlöven. Sen tog vi oss till Hagaparken och tittade på Koppartälten och alla barnfamiljer som strosade i parken. Jag undrar vad det är med alla människor och digitalkameror. De är med överallt och hela tiden, folk fotar varandra mer än de upplever saker. Det ska tas perfekta bilder och jag undrar om de njuter av det de gör eller om allt bara är en tävlan om fina bilder. Som konserter idag endast går ut på att fota/filma snarare än att uppleva konserten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.