lördag 16 januari 2010

Belinda Olsson x2


Bilderna har jag lånat av adlibris.com
Mitt nyårslöfte i år är att läsa mer böcker. Jag har endast läst på sommarloven under tiden jag har pluggat på universitetet (förutom Twilightböckerna förra året) för att jag blir så trött på att läsa av all kurslitteratur som plöjs. Så denna vecka har jag varvat tentaplugget med två böcker av Belinda Olsson. Det är böckerna om Agata Hansson, Gravidchock! reporter erkänner och Otrogen på öppen gata. Två underhållande och lättlästa böcker. Det var min taktik, gå ut lätt med lite chicklit. Det är en planerad triologi om journalisten Agata Hansson och det här är de två första böckerna. I första boken upptäcker Agata att hon är gravid samtidigt som hon får chansen till ett toppjobb på tidningen hon arbetar för. Hur ska hon göra? Utan att avslöja för mycket om uppföljaren får vi där veta hur det går och följa henne och hennes val och tankar och främst värderingar som ibland gjorde mig riktigt provocerad.

Den första boken är min egna den andra har jag lånat på biblioteket. Jag hade tänkt börja med en sak här på bloggen med anledning att jag har lite böcker jag ska göra mig av med inför flytten. När jag har läst en bok som jag inte vill ha kvar kommer jag lägga upp den här. Sen tänkte jag att den som vill ha den mailar eller lämnar en kommentar så skickar jag den. Eller så kan vi göra ett byte och jag får en bok du tycker att jag borde läsa som du vill bli av med.

4 kommentarer:

  1. Miss E: Då ska du verkligen hålla koll här. Många böcker kommer läggas upp som jag vill bli av med. Men det är inte många chicklit och det är ju din favorit.

    SvaraRadera
  2. Vad kul med lite bokbyten :). Ska du flytta? Inom Sthlm? Kram kram

    SvaraRadera
  3. Fröken Isakson: Har du böcker du blir av med är det bara att haka på. Ja jag ska flytta, om du minns inlägget om att jag ska bli nomad. Kolla arkivet om du vill veta mer. Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.