söndag 30 juni 2019

Snacka om ljudböcker

I våras drog Storytel igång ett nytt litteraturprogram som helt fokuserar på ljudböcker och sänds på YouTube. Programmet heter kort och gott Snacka om ljudböcker (precis som Facebook-gruppen som också fokuserar på ljudböcker). Undertecknad är en av de fasta panelmedlemmarna och jag kommer att vara med i alla avsnitt den här säsongen. Varje avsnitt har ett tema och en gäst förutom boktipsen från mig och en av de andra roterande panelmedlemmarna. Gästen kan vara en författare, förläggare, inläsare med flera. Vi har än så länge släppt tre avsnitt och det kommer ett nytt avsnitt varje månad men glöm inte att prenumerera på kanalen för det kan även komma bonusklipp mellan avsnitt med kortare intervjuer, besök i inspelningsstudion etc. Programledare är Jenny Zunko som är content manager på Storytel. Jag är med som oberoende och är fri att tycka vad jag vill om böckerna jag lyssnar på till programmet vilket kan vara bra att poängtera så ni inte tror att jag är "köpt" av Storytel på något sätt.

Det första avsnittet hade fokus på inläsare och gäst var deckarförfattaren Anna Jansson.

I det andra avsnittet fick vi besök av feelgoodförfattaren Jenny Colgan och temat för diskussionen på slutet var även det feelgood och gästmedlem i panelen var författaren och förläggaren Christoffer Holst

Nu senast var deckarförfattaren Emelie Schepp gäst och hela avsnittet hade deckartema. Inte min favoritgenre det vet ni ju men ändå intressant att diskutera denna populära genre med de andra.

Programmet tar inte sommaruppehåll så håll utkik i slutet av juli då det kommer ett nytt avsnitt. Är det någon som hunnit titta på programmet ännu och vad tycker ni i så fall? Vi uppskattar all typ av feedback. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.