söndag 20 januari 2019

Mina favoritböcker 2018


Jag summerar mitt läsår, 2018, tendenser i mitt läsande och såklart vilka mina favoritböcker var förra året. 

Böckerna jag pratar om: 
What to Say Next av Julie Buxbaum 
Kvinnor & makt av Mary Beard 
Inlandet av Elin Willows
Frallan är bäst av Sara Ohlsson/Lisen Adbåge 
En allvarsam lek av Sally Thorne 
An American Marriage av Tayari Jones
Educated av Tara Westover 
Little Fires Everywhere av Celeste Ng 
Eleanor Oliphant Is Completely Fine av Gail Honeyman
De dödas sång av Jesmyn Ward

Vilken eller vilka böcker tyckte du bäst om förra året?

4 kommentarer:

  1. Haha, jag visste inte om det skulle komma någon sammanställning så jag gjorde min egen utifrån din goodreadshylla! Funkade bra det också, men det här var såklart bättre. Nu behöver jag bara komma över fack-/biografitröskeln om jag ska beta av de fem från din lista jag inte redan läst...

    Mina favoriter var nog LONG WAY DOWN och FAR FROM THE TREE på YA-sidan och SING, UNBURIED, SING och DAYS WITHOUT END på vuxen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh Maria hade jag vetat att du gick och väntade hade jag lagt på ett kol och spelat in det tidigare.

      Far from the tree, har jag hemma men inte hunnit läsa än. Är dock väldigt sugen så den ska jag klämma in i lässchemat snart. Detsamma gäller Days without end. Så himla skoj att du gillade Sing unburied sing. Den är så himla bra och jag hoppas att fler ska hitta till den nu när den finns i pocket.

      Radera
  2. "Inlandet" av Elin Willows har jag gått och tummat på på biblioteket, och nu blev jag ännu mer sugen på att läsa den. Frallan-böckerna är helt underbara!

    /Sandra på Bokkoll.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer att gilla Inlandet. Ska bli spännande att se hur den blir som film, den ska filmatiseras vad jag förstår. Har du läst nya boken om Frallan? Den är bedårande.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.