söndag 19 juni 2016

Johannas topp 5: vecka 24

Söndag igen och det är dags för en ny topplista. Detta är dessutom den näst sista innan sommaruppehållet här på bloggen. Det absolut bästa som hänt den här veckan är att podcasten Bladen Brinner nådde sitt slutgiltiga mål som var att få ihop 140 000kr och därmed säkra två hela säsonger med 10 avsnitt vardera. Jag är så galet glad över detta och ser verkligen fram emot att podden kör igång. Personligen backade jag podden på en nivå där bland annat invigningsfesten ingår så det blir extra festligt. Men nu över till topplistan.
       
        
  1. Det går inte att få för mycket Adele så jag väljer hennes senaste singel Send My Love (To Your New Lover) som veckans musiktips.

  2. En av skribenterna (Emelie Ljungberg) på bloggen Bokunge skrev en intressant och läsvärd krönika om att våga lita på barnet och böckerna. Den tycker jag att ni ska läsa!

  3. Säga vad du vill om politik och politiker, visst det kan vara torrt och tråkigt men det kan också vara väldigt underhållande. Jag är ett stort fan av den sena talkshown med Jimmy Fallon och extra roligt blir det när president Obama gästar och bjuder på sig själv. Den här veckan har jag tittat på det här klippet lite för många gånger. Det är dags att slowjam the news.


  4. Kapitel- i dina lurar är ett radioprogram om ungdomsböcker. De gjorde ett specialprogram för P4 som handlar om Manifest för hopplösa av Åsa Asptjärn. I programmet som leds av en av mina favoriter Tara Moshizi, både samtalas det om boken och om läsningen av den med ungdomar. Jag tänkte läsa boken i sommar och sedan lyssna på programmet och tänkte tipsa er som också vill läsa kanske tillsammans med en eller flera ungdomar. Det går att göra som ett litet projekt av det.  


  5. Igår var jag och såg The Dressmaker. Det är en helt fantastiskt bra film, med bra skådisar, mycket humor och värme, lite kärlek och sorg och magiska kostymer. Dessutom är den befriande oförutsägbar och tar ständigt nya vändningar. Jag både skrattade och grät och blir helt varm bara av att se trailern igen. Ta med någon du tycker om, gammal som ung, och gå på bio. Ni kommer inte att ångra er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.