fredag 14 november 2014

Mängder av böcker att fynda till jul

Traditionsenligt är det ett gäng bokförlag som återfinns i Stockholm som har olika typer av julmys/bokbasarer/julmarknader när det börjar lacka emot jul. Nu har många av dessa förlag släppt datum och tider för just sina evenemang. Jisses vad det gäller att hålla i plånboken för det brukar vara både bra priser, utbud och trevlig stämning vilket gör det svårt att motstå köp. Dessa evenemang brukar vara ypperliga tillfällen att köpa sina julklappar. För det finns väl få saker som klår en bok i presentväg? Jag laddar upp med slittåliga tygkassar och någon form av förtäring för att hålla blodsockret i schack. Vi ses i vimlet!
Först ut är Natur & Kultur som har sin julmarknad den 27 november. Förra året var första gången jag var på deras julmarknad och det fanns mycket goda chanser att fynda då. Hoppas på repris i år.
Den 1 december kommer Brombergs att ha sin Julbazar och den kommer att vara hos dem på förlaget. Jag vet vilken bok jag kommer hålla utkik efter (Jag heter inte Miriam!)
 
En kär tradition är traskandet på Södermalm mellan en rad olika förlag, dricka lite glögg, mumsa på en pepparkaka och fynd böcker. Jag pratar om Boksöders julbasar, och i år äger den rum den 3 december. I år är det fler förlag med än förra året. Laguppställningen ser ut enligt följande:
En bok för allaAlfabeta Bokförlag, Ordfront förlag, Galago, Leopard förlag, Modernista, Bokförlaget Tranan, Bokförlaget ETC, Vertigo förlag, Kalla Kulor Förlag, Karneval förlag och Hippo förlag.
 
Sist ut är Julmarknad hos Sekwa, 4 och 5 december. Hos Johanna och Anna brukar jag alltid svänga förbi och det brukar alltid vara så mysigt och det är alltid flera böcker som får följa med hem. Läs mer här.

4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det låter, önskar det kunde hända på andra delar i landet också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd att så mycket är koncentrerat till Stockholm :-/

      Radera
  2. Åh, så roligt! En av många anledningar varför man borde bo i Stockholm. Men förra året hade faktiskt Kabusa julmarknad i Göteborg. Jättekul att få komma dit och shoppa lite också.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.