måndag 9 juni 2014

En vecka av romantik

Under maj månad hade jag det väldigt stressigt och pressat både privat och på jobbet. Jag var väldigt trött och orkeslös. Dock ville jag inte hamna i en lässvacka, de brukar vara så svåra att ta sig ur. Det hela började med ett gästbloggsinlägg hos Boktjuven. Där skrev Iza Melody Frost om att skriva romantik. Jag klickade mig in på hennes blogg. Väl där köpte jag raskt de noveller av hennes som hitintills getts ut av Reads of Mine. Det var beroendeframkallande och snart var jag fast i romantiken. Det köptes en hel drös böcker i tid och otid och jag läste som aldrig förr. Under maj månad läste jag i stort sett bara romantiska böcker och det passade mig så himla bra. Det är ju känt sedan innan att jag är svag för kärlek i böcker och i romantiska böcker finns det massor med kärlek generellt. Jag la undan alla analyser gällande feminism, kvinnosyn, könsroller, maktordningar, heteronormen etc (för det finns massor att analysera utifrån dessa faktorer men jag väljer bort det den här gången). De här böckerna fungerade som en filt för mitt trötta jag. Så den här veckan blir det romantikvecka på Sincerely Johanna. Jag kommer att skriva lite om de noveller och böcker som jag har läst under maj månad på temat romantik. Håll till godo och vi ses igen imorgon bitti.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt med romantikvecka! När man är lästrött är romantik ett perfekt sätt att hitta tillbaka till läslusten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tipsade så fint om min blogg på din blogg :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.