måndag 22 april 2013

Världsbokdagen

Bilden har jag lånat från kulturhuset.stockholm.se

Imorgon tisdag är det Världsbokdagen. Jag har tänkt att fira detta genom att bege mig till Kulturhuset i Stockholm och lyssna på lite spännande samtal. Där kommer stereotyper, rasism, språkets möjligheter och hinder samt villkor för påverkan att diskuteras. Det kommer vara både samtal och paneldiskussion. Gäster denna kväll är:
Behrang Miri, pedagog, musiker och tidigare konstnärlig ledare för barn och unga på Kulturhuset.
Lawen Mohtadi, tidigare chefredaktör för tidskriften Bang, journalist och författare.
Leif Magnusson, institutionschef Mångkulturellt centrum
Inga Lundén, Stockholms stadsbibliotekarie
Moderator är Pernilla Glaser,innovations-utvecklare på Riksutställningar och tjänstledig teamsamordnare Bibliotek Plattan.
Mitt förslag till er som inte bor i eller i närheten av huvudstaden är att se vad era bibliotek och lokala kulturhus anordnar för aktiviteter. I Stockholm sker det flera intressanta aktiviteter men jag kommer att välja detta och skriver bara om detta idag.

2 kommentarer:

  1. För min del blir det biblioteket och författarbesök av Björn Ranelid. Inte så mycket världsbok kanske, men garanterat en metafortyngd upplevelse. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja bibliotek och författarbesök. Hoppas det var givande och bra.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.