torsdag 18 april 2013

Ooops, vad hände här?

Jag som verkligen inte får köpa några nya böcker. Något som konstaterades för någon vecka sedan, då den nya bokhyllan som köptes i februari för att rymma de böcker som travades på golv och lite varstans i lägenheten snabbt fylldes. Och så sent som för en vecka sedan fick jag offra det sista tomma hyllplanet. Där var alla mina smycken förvarade men de fick nu vackert maka på sig. Det där med köpstopp hindrade inte mig när det var bokrea heller inte när det var rea på rean heller. Så varför jag fick köpa med mig böckerna på bilden när jag var på secondhand-runda i Norrköping i helgen som var vet jag inte. Nu finns det ingen plats för dem och en ny fin liten hög har bildats. Nåväl böcker är bland det bäst jag vet och älskar att ha runt omkring mig.

11 kommentarer:

  1. Kvinnan han älskade gillade jag. Det är verkligen svårt att hålla sig till köpstoppen ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte på din recension när jag såg den och tänkte den måste jag också läsa :-)

      Radera
  2. Secondhand är fullkomligt livsfarligt för köpstopp. Jag har inte vågat mig dit än i år D:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och: Åh! Den hemliga historien har jag letat efter, har fått för mig att den är bra :)

      Radera
    2. Jag vet så det var så dumt att ens gå förbi deras bokavdelning. Går liksom inte att låta blir att köpa böcker på välsorterade secondhand-butiker.

      Jag har också fått för mig att den ska vara bra. Men den är så grymt tjock. Helt i Bokpotatenstil med andra ord :-P

      Radera
    3. Jag råkade åka stan runt imorse och besöka alla (tre) secondhandaffärer som erbjuds. Och gissa vad jag hittade! Den hemliga historien, inbunden med tråkig framsida som inte alls lockade. Och det var pluttetext och den var ändå grymt tjock, jag bröt faktiskt inte köpstoppet där (utan senare, men det är en annan femma). När jag läste baksidan kom jag inte på varför jag ville läsa den, då är det nog bäst att låta bli att spontanköpa. Kanske.

      Kanske råkar jag åka förbi där snart igen...

      Radera
    4. Den jag köpte hade också trist omslag och pluttetext. Får nästan lov att köra den som typ bokcirkelsbok för annars kommer jag att ha svårt att ta mig igenom den.

      Radera
  3. Spännande! Jag hamnar också i de där situationerna lite för ofta, men det är svårt att låta bli :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då hann vi inte ut till Bra & Begagnat som du tipsa om. Där skulle det finnas ännu mer böcker enligt bilderna på deras hemsida. Får ta det nästa gång.

      Radera
  4. Jadu, och inte blir det bättre ens när man köper ett helt hus (plus sommarstuga)... Jag har inga tomma hyllplan, men det hindrade inte mig från att gå bananas på bokrean (igen!!!) Jag köpte (nästan) inga skönlitterära böcker, utan bara sådana som vi var tvungna att köpa. Dvs trädgårdsböcker, barnböcker, pysselböcker och.. ja, du fattar hur det blev. Så boktravar finns här också. Men bättre att samla böcker än dagstidningar eller porslinskatter ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar alltid köpa dyra, tunga och snygga design/mode/konstböcker på rean men det fanns inte en enda av intresse i år. Så då gick jag banans på skönlitterärt istället :-S

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.