måndag 19 november 2012

Jonas Gardell x2

Det där med att jag var tillbaka blev det inte mycket med :-) För mycket på jobbet och en otrolig trötthet satte stopp för fler inlägg förra veckan. Förutom att jobba och sova såg jag till sist serien Torka aldrig tårar utan handskar. En helt fantastisk serie som är bland det bästa som gjorts på svensk tv, och som jag grät, det fanns ingen hejd på det hela. I lördags var jag och lyssnade på Jonas GardellKulturhuset i Stockholm. Det var ett fantastiskt samtal mellan honom och Dagens Nyheters kulturchef Björn Wiman. Något som är underbart är att Kulturhuset har börjat med en tjänst Play. Där kan ni som inte bo i stan eller som inte har möjlighet att ta er till Kulturhuset se evenemang ibland till och med live.
Jag är nu otroligt sugen på att läsa boken Torka aldrig tårar utan handskar och del två kommer i januari.


2 kommentarer:

  1. Kul att du tyckte om Torka aldrig tårar! Håller med om att den är helt fantastisk. Lyxigt att ha första boken framför sig, jag får snällt vänta på tvåan :)

    Och tack för tipset om kulturhusets play! Ska kolla in samtalet med Gardell så fort jag hinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte om jag läser den till jul är det bara några veckor kvar till del två kommer.

      Visst är det bra med Play. Då kan jag se sådant som jag inte hann gå på när det var på Kulturhuset irl så att säga.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.