fredag 17 augusti 2012

Bokcirkel?

När jag var nere i Göteborg förra helgen bodde jag hos Mrs E. Vi pratade om bokcirklar och hon berätta om de två som hon är med i. Jag blev också väldigt sugen på att gå med i en. Nu är bara frågan hur gör jag? Jag har varit inne på En bokcirkel för alla och letat samt på Bokcirkel i Stockholm (där var det jag var intresserad av fulltecknat). Jag hittade inte det jag sökte. Jag skulle vilja vara med i en som diskutera ungdomsböcker alternativt en som absolut inte läser ungdomsböcker. Det sistnämnda för att jag nästan bara läser ungdomsböcker och har tre fulla bokhyllor med annan skönlitteratur som aldrig blir läst. Men en bokcirkel kanske jag skulle få tummen ur att läsa några av dem.

Är ni med i en bokcirkel eller har tips på hur jag kan hitta en?

2 kommentarer:

  1. Jag är inte med i någon bokcirkel just nu, tyvärr får jag säga, det ger ju så mycket att diskutera böcker med andra. Fördelen med att plugga litteratur är dock att man nästan får en bokcirkel på köpet :)

    Har dessvärre inga tips, men lycka till med letandet och hoppas att du hittar en bokcirkel snart!

    SvaraRadera
  2. Stockholmsflickan: hoppas också att jag hittar någon. För det ger läsandet en annan dimension att prata om den med andra. Som du beskriver med ditt läsande för skolans räkning

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.