tisdag 10 juli 2012

Helgläsning

Bilden har jag lånat av Bokus.se
I helgen läste jag Vad mina vänner inte vet av Sonya Sones. Det är en roman skriven på vers och kapitlen är därmed korta och läsningen går fort. Jag har sett boken på biblioteket ett antal gånger och när jag var där sist så fick den följa med hem. Det var som sagt en snabbläst bok som lämnar mig rätt oberörd och en känsla av jaha. Boken handlar om Sophie och hennes jullov. Jullovet när bästa vännerna åker på semester och hon blir själv kvar i Boston precis när hon gjort slut med Dylan, Dylan som har allt men hon är inte längre kär. Så träffar hon klassens tönt Murphy en dag på stan och hon kan inte värja sig för kärleken, samtidigt som hon brottas med känslorna och tankarna på vad hennes vänner ska säga lever hon upp av tiden hon spenderar med Murphy. Det finns en uppföljning som heter Vad min flickvän inte vet och har då killen från Vad mina vänner inte vet som huvudperson. Boken får en 2 av 5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.