söndag 5 juni 2011

Young Adult

I mitten av maj hade Bokhora sitt måndagsmöte med Sarah från Forever Young Adult. Jag fullkomligt älskar ungdomsböcker/crossovers. Just nu läser jag nästan bara det, dessutom i en rasande fart det går helt enkelt inte att sluta när jag väl börjat. Det bästa med mitt bibliotek (numera Solna, förut var det ett av Botkyrkas som jag avgudade) är deras rika ungdomsavdelning. Där finns så mycket nytt och spännande och jag kan aldrig strosa omkring där utan att få med mig minst två nya böcker hem. Bloggen Forever Young Adult vågar jag inte ens lägga till som bokmärke eller surfa runt på för länge. Det räcker med alla de boktips jag får från Bokhoras egen ungdomsbokfantast och suveräna författare i just den genren Johanna Lindbäck.

Jag har en hel drös med boktips i denna genre som jag läst den senaste tiden. Men jag vet inte hur jag ska blogga om dem. Det känns trist att bara skriva om vad böckerna handlar om (det går ju att läsa på vilken nätbokhandel som helst) och vad jag tycker. Så tills jag kommer på något väntar jag med det. Om ingen har något spännande tips vill säga på hur jag kan blogga om böcker jag läst. Har ni det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.