tisdag 22 mars 2011

Bokhyllebokklubben

Jag har som sagt kategoriserat lite av de böcker jag har i bokhyllorna efter vissa teman. Det är cirka 3-4 i varje kategori. Det är så att mina bokhyllor bara består av olästa böcker (resten ligger i kartonger hemma hos mamma, det är tungt att släpa när det flyttas). Nu har jag lånat och lånat på biblioteket ett bra tag och de står där och förblir olästa. Därför tänkte jag att jag skulle skapa ett sug efter dem så de blir lästa och jag får börja låna och köpa nya. Om du också har någon av böckerna i din bokhylla eller lånar/köper den och vill vara med mig i bokklubben är det bara att höra av sig. På den utmärkta sidan Enbokcirkelföralla finns det massor med fina tips på det går att skapa en bokcirkel, så vi kan nog hitta ett sätt att prata om böckerna oavsett var vi befinner oss i landet. Nu till de teman jag skapat.

Lotta Thells serie om Eva:
  • Utan en tanke
  • I skuggan av värmen
  • Bortom ljus och mörker
  • Kärleksbarn
  • För kärleks skull
Feminism:
Uppväxtskildringar:

Klassiker:
Obama:
Afrika:
African-American:
De som inte ska benämnas som invandrarförfattare:
Paulo Coelho:
Britannia:

2 kommentarer:

  1. hmm, ja det var en hel del som jag skulle kunna tänka mig att göra ett försök med...

    Håll käften och var söt
    Paradise
    Svinalängorna

    Men jag vet inte om jag kommer hinna det nu mitt i allt annat...

    Sedan har jag läst ett par av de andra tidigare så vill du ha någon att prata med så gör jag det gärna :).

    SvaraRadera
  2. Jenny: vi är båda offer för vill-göra-mycket-men-har-inte-tillräckligt-med-tid. Men någon av dem ska vi nog kunna få till ett samtal om (det finns ingen tidsram satt än)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.