fredag 29 oktober 2010

The Script

Det finns vissa saker som får mig att tänka på något som varit. Ett viss L'Oreal schampo och denna skiva med The Script påminner mig om den vintern 2008-2009 när jag slukade Twilight-böckerna. Jag var på världspremiären av filmen, fick där första boken och så var jag fast. Samtidigt lyssnade jag mycket på The Script och måste ha tvättat håret mycket eftersom schampot påminner mig så om den tiden. Introt på vilken som helst av låtarna på skivan, eller lukten av schampot får mig på en sekund att återvända till känslan av läslust och bokslukande. Läskigt och fascinerande på samma gång. Finns fler sådana exempel på hur saker är bundna till en viss händelse/tid men med andra saker/musik. Länk till Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.