söndag 7 februari 2010

Karma

Bilden har jag lånat från designtorget.se
Jag ska ge mig själv ett halsband för att jag klarade de sista tentorna från i höstas så bra. Jag ger alltid mig själv ett smycke jag gått och suktat efter i present när en kurs är slut, bra belöning och morot när det är kämpigt med kurser. Nu har jag dock ett problem jag vet inte vilket av dem jag ska ta. Halsbanden i fråga kommer från Designtorget och har en affirmation ingraverat. Det står mellan dessa tre:
Believe - tro på dig själv och att allt är möjligt.
Faith - ha tillit till livet.
Courage - mod är inte avsaknaden av rädsla, utan att trots det våga följa sitt hjärta.
Vanligtvis brukar det bli ett smycke från David&Martin men denna gång vill jag ha med mig ett budskap inför mitt nya liv som utexaminerad akademiker och det liv som nu väntar.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att faith ska vinna. Mod har du så det räcker (tex förra året när du sa ifrån ang. kroppsdebatten på modeller) och tro på dig själv vet jag att du gör. Faith har du väl iofs också men den är lättast att förlora i dagens samhälle.

    (Det är inte lätt att försöka vara djup men jag gjorde ett fint försök :p )

    SvaraRadera
  2. Fina allihop. Courage skulle jag välja, känner jag nu.

    SvaraRadera
  3. Miss E: Det blir Courage ändå, men tack för din fina kommentar

    Mia: Och Courage blev det också

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.