torsdag 17 december 2009

Ryggsäck

Bilden har jag lånat från Stadium.se
När jag ska leva nomadliv behöver jag en smidig väska. Jag är en typ som lätt får ont i kroppen när jag släpar på saker, därför behöver jag en ryggsäck. Det är bara att glömma sportbag och rullväska, behöver ett avbärarbälte som fördelar vikten på ett bra sätt. Nu har jag dragit ner alternativen till två, en Haglöfs och en Everest. Den ena kostar 2099kr och den andra 699kr. Nu är frågan vilken av dem det ska blir. Hur stor kan skillnaden vara? Mamma kommer säga Haglöfs (hon har alltid vurmat för det märket och har haft deras väskor i många år) och påvisa deras kvalité. Syrran kommer säga Eversest, här är det att den är billigare som väger över. Hmm, får helt enkelt åka in och provbära, känna och klämma.

6 kommentarer:

  1. Jag har en Haglöfs och tycker de är toppen men så vandrar jag också och behöver en tip-top väska för att klara av att gå mil med packning. De har ju också en bra livslängd.... Min röst går därför till Haglöfs!

    SvaraRadera
  2. Miss UD: Jag tror det blir en Haglöfs. Livslängden gör att jag tjänar in priset rätt snabbt. Och den ska hålla många turer är det tänkt. Bara den inte är för tung i sig. Tack för din röst.

    SvaraRadera
  3. Detta hade jag missat helt! Vad spännande vännen! :) Och vad bra att du gör en sådan sak! (reser alltså, inte köper väska, även om det är jättebra att göra det med... ;) )
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jo: Jag sa nog inget om det när vi sågs. Det ska blir roligt att komma bort lite.

    SvaraRadera
  5. Kolla även på Lundhags ryggsäckar. Jag tycker de är toppen!

    SvaraRadera
  6. Loppanlej: Åh tack för tipset. Ska kolla upp det ögonen böj

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.