lördag 28 november 2009

Heja Träning

Att träna gör verkligen underverk. Idag på min löparrunda kunde jag klura ut en sak jag gått och funderat på ett bra tag. Det bara kom till mig när mjölksyran var som värst i benen. Då blev jag så upprymd att resten av rundan gick undan i en väldig fart. Ville bara hem och ringa min syster och berätta om min upptäckt. Men förutom att komma på saker när jag springer tycker jag om att bli utmanad. Det var därför jag bestämde mig för att springa Tjejmilen 2008 en grå dag i oktober 2007. Och nu är jag där igen. Jag behöver känna att det händer något och testa mina gränser lite igen. Så jag har letat upp ett träningsprogram på Marathon igen som jag ska träna efter, det är verkligen basic men bättre det än att gå ut för hårt. Ska bli kul att komma igång och röra på sig. Vem vet vad nästa upptäckt blir.

4 kommentarer:

  1. Bra gjort! Det är verkligen roligt när man väl har hittat sin rytm och sin andning och allt vad det innebär.

    SvaraRadera
  2. Mia: Ja, brukar ta 2km ungefär sen är jag inne i andra andningen och kan löpa (nästan)hur länge som helst.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.